Klachten Voordeelregeling.nl

  • 2 April 2015
  • 294 reacties
  • 32338 keer bekeken


Toon eerste bericht

294 reacties

Beste Voordeel regeling ik zie dat het nu geregeld is.

Waarom kon dit 2 maanden geleden niet? Als ik zo met m'n klanten omspring houd ik er weing over.

In ieder geval bedankt voor de genomen moeite er vaart achter te zetten.

Met vriendleijke groet,

Rene 
Dacht ook dat het opgelost was, krijg voorlopig weer een aanmaning, waarvoor weet ik niet maar er stonden 2 facturen open volgens uw medewerker gister en die zijn beide betaald.

Ben er nu echt HELEMAAL KLAAR MEE, ik heb wel iets beter te doen.
Geachte VDR

Ik heb nu eindelijk een bevestiging dat alles is opgelost. U zegt dat u mijn mail richting u niet heeft gehad. Dat snap ik totaal niet, want ik krijg wel een "ticket" van u retour dat de klacht in behandeling is.

Maar goed ik hoop dat alles nu is opgelost bij mij en dat ik GEEN facturen meer ontvangen van VDR

Mocht dat wel weer zo zijn ga ik echt stappen ondernemen, welke weet ik nog niet.

Met vriendelijke groet,

R de Kok.

Roweko Staalconstructies B.V.
Beste TIM,

ook wij "strijden" al wekenlang met Voordeelregeling.nl

In februari werden wij gebeld door deze "firma" (KVK gegevens zijn echter nergens te vinden correctie, gegevens wel zichtbaar op kvk.nl  ) en wij hebben mondeling ingestemd met het toesturen van meer informatie.

Dit heeft voordeelregeling schijnbaar verkeerd begrepen en gelijk een overeenkomst afgesloten.

Hier hebben wij direct op gereageerd, dat dit niet de bedoeling was.

Wij hebben helemaal niets aan deze overeenkomst, omdat wij een Zakelijk BelVrij Totaal World hebben en er dus niet eens gesprekskosten in rekening worden gebracht.

Sindsdien strijden wij met verschillende medewerkers van dit bedrijf. Er komen per mail bevestigingen van opzegging, credit nota's e.d., die achteraf gewoon weggewuifd worden als "foutje".

Dit kan zo niet langer verder gaan en wij verwachten dan ook dat KPN hier tegen gaat optreden.

Dit is niet in het belang van KPN en haar klanten. Deze mensen zijn ordinaire oplichters!!!

Indien u meer gegevens wenst, kan ik u het complete email-verkeer met de verschillende medewerkers van voordeelregeling.nl graag toesturen.

Met vriendelijke groet,

Patrick Geerlings

Autoschade EKAS B.V.
Geachte VDR,

inderdaad is er een bedrijf te vinden op de website van de KvK. Hierin ben ik bij deze gecorrigeerd.

U zult het met mij echter eens zijn, dat het bijna niet meer te ontkennen is dat er namens uw bedrijf op frauduleuze wijze overeenkomsten worden afgesloten.

Ik beschuldig u er niet persoonlijk van, deze praktijken te ondersteunen.
Echter zou ik als ik u was, wel eens heel nauwkeurig naar mijn tele-marketeers kijken, zeker als deze per succesvolle opdracht worden betaald.

Ik verwacht van u dat alles naar onze tevredenheid wordt opgelost.

Wij zijn het echt helemaal zat!

Met vriendelijke groet,

Patrick Geerlings

Autoschade EKAS BV
: Wij hebben nu twee credit nota's en opnieuw een bevestiging van de beeïndiging van de overeenkomst ontvangen.

Bedankt voor uw hulp!

Wij hopen dat de zaak hiermee is afgedaan.

Met vriendelijke groet,

Patrick Geerlings

AAS Autoschade EKAS BV
Zojuist een factuur gekregen van voordeelregeling.nl, het is ongehoord hoe zij te werk gaan.

Ze zeggen dat ze hier hebben gebeld en iemand hebben gesproken die bevoegd was over de telefonie. Ik ben de enige die hier bevoegd is en mij hebben ze niet gesproken (geven ze ook zelf aan).

Ze hebben nooit een bevestiging of iets dergelijks gestuurd enkel nu een factuur.

Naar mijn inzien kan er geen overeenkomst zijn zolag ik deze niet heb goedgekeurd.

Volgens mij bellen ze maar wat rond en vervolgens zetten ze je zonder wikken en wegen over naar hun eigen systeem.

Het betreffende gesprek willen ze niet laten horen en geven aan dat dit enkel voor juridische doeleinden is.

Op dit moment overwegen we dan ook juridische stappen want dit zijn absoluut geen manieren.
Wij zijn ook klant 'gemaakt' en heb inmiddels al aangegeven dat ik met de regeing wil stoppen. Ik heb 22 mei jl. dit per email kenbaar gemaakt aan 'reactie@voordeelregeling.nl' en 'administratie@voordeelregeling.nl'. Op 25 mei jl. heb ik een fax gestuurd en een paar dagen later is een aangetekend schrijven gestuurd met het de opzegging en het verzoek hier op te reageren. Tot nu toe is er nog geen reactie geweest. Alleen reacties in de tickets dat we eerst de factuur moeten betalen.

Wat moet of kan de volgende stap zijn.

J. Vocke

Coolworld Nederland B.V.

Waalwijk
Inderdaad. De mail is verstuurd. Bedankt voor het belletje. Ik hoop op een goede verdere afhandeling.
Reputatie 1
Badge
Hier ons verhaal, voor wij nog twijfelt om in zee te gaan met voordeelregeling.nl  En of het geen oplichters zijn.

Wij zijn al heel veel jaren tevreden ISDN klant bij KPN. Vier lijnen, ADSL er overheen. Prima.

Mijn vrouw werd begin mei gebeld op haar werk met een verkooppraatje van iemand die zei dat hij van voordeelregeling was, onderdeel van KPN. Het was heel druk maar ze stond de verkoper toch te woord. Aan het begin of tijdens het gesprek werd niet duidelijk gemaakt dat het gesprek werd opgenomen. De verkoper vertelde mijn vrouw over de voordelen en dat het niet ging om een contract. Aan het einde van het gesprek nam hij de huidige gegevens van haar bedrijf door, klopt het adres, klopt de naam, klopt dit? Overal zei ze ja op, gegevens waren correct. Nodig om informatie te sturen, dacht ze. Aan het einde zegt de verkoper: u zit nergens aan vast, het gaat alleen om voordelig bellen, niet om een contract, is dat ok? (of gelijksoortige bewoordingen). Het is druk, ze zit in een cadans van akkoord geven en zegt ok.

Gesprek gaat nog even verder, mijn vrouw vraagt om een bevestiging en zo, en wordt dan beeindigd. Nooit meer wat van gehoord, geen bevestiging of brief of contract gezien.

Gisteren viel er opeens een bevestiging van een contract en een factuur voor de eerste maand in de mailbox.

Ik heb gebeld voordeelregeling, blijkt dat mijn vrouw met bovenstaande een contract heeft afgesloten. Wij gaan niet akkoord, willen niet betalen. Loubna van voordeelregeling zegt eerst dat ze onze facturen van KPN wil zien, zodat ik kan aantonen al te betalen via KPN. Ik weiger, want KPN is geen partij in dit conflict. Loubna zegt dat op bandopnamen is te horen dat mijn vrouw akkoord is, ik vraag of ik die kan horen maar dat kan alleen langs juridische weg. Ik geef aan dat ik daar niet mee akoord ga, mijn vrouw is immers opgenomen dus ze heeft recht dat terug te beluisteren. Uiteindelijk krijg ik dat gesprek wel te horen, zie boven. Het deel er na, dat mijn vrouw eerst informatie wil ontvangen zodat ze evt kan bevestigen, werd niet afgespeeld.

En ja, strikt gezien op basis van dit fragment zou je kunnen zeggen dat zij akkoord is gegaan.

Omdat het op dit moment gaat om 27 euro, hebben we gekozen niet de juridische weg te bewandelen en dat geld over te maken. Bij een juridisch pad verliezen we een veelvoud aan arbeidsloon. Na ontvangst van die 27 euro gaat de CPS er weer af, heeft voordeelregeling toegezegd.

Gebruiker VDR heeft strikt genomen gelijk dat je het geen oplichting mag noemen.

Maar wat een achterbakse manier om geld te verdienen.
Reputatie 1
Badge
: fijn dat u begrijpt dat ik voordeelregeling.nl geen oplichterij vind. Of frauduleus of afzetterij. Maar waarom zou ik u een mail moeten sturen zodat eea uitgezocht kan worden? Impliceert dat dat uw medewerkster Loubna dus niet alles heeft gedaan wat ze kon om mij te helpen? Dat zijn dus niet alles heeft uitgezocht?

Het voelt bepaald niet goed dat het blijkbaar niet voldoende is om uw klantenservice te bellen. Maar dat ik op dit forum, van mijn eigen leverancier nota bene, mijn relaas moet doen om meer gedaan te krijgen dan Loubna kan en/of wil doen voor mij. En dat is de ongevraagde relatie te stoppen, met terugwerkende krachte, en de 'factuur' ongedaan te maken.
Ik ga zoals gevraagd u een mail sturen en ben benieuwd naar uw reactie op de vragen die ik ga stellen. Op basis van uw antwoorden en met name uw daarop volgende akties zijn voor mij en mijn vrouw bepalend voor het vervolgtraject van dit conflict.
Reputatie 1
Badge
Ik denk dat het nu toch echt wel tijd wordt dat KPN de partnerrelatie met Voordeelregeling.nl  heroverweegt.

Helaas heb ik natuurlijk geen enkele reactie gehad op de door user VDR voorgestelde verstuurde email. Tijd voor het juridische traject dan maar.
Reputatie 1
Badge
Een kwartier na het plaatsen van ons vorige bericht kregen we een credit nota en de volgende email:

U heeft zojuist aangegeven dat [bedrijfsnaam] geen gebruik meer wilt maken van de besparing. Uw deelname aan het collectief van Voordeelregeling wordt geannuleerd. Hier zult u technisch niets van merken en u zult verder geen bericht meer van ons ontvangen. Graag wil ik u er op attenderen dat wanneer u besluit toch wel gebruik te maken van de collectiviteitskortingsregeling van Voordeelregeling dat er technisch niets verandert aan uw lijn en dat u enkel gaat besparen op uw huidige telefoniekosten. Mocht u toch willen besparen, dan horen wij dit graag van u. [knip]

En nu maar afwachten of we inderdaad niets meer gaan ontvangen en we definitief er vanaf zijn.
Reputatie 1
Badge
Bellen met ze is lastig (en dat voor een callcenter), je verbinding wordt vaak verbroken als je in de wachtrij staat. Maar de ervaring is dat het uiteindelijk wel lukt. Tip: neem zelf het geprek (ook) op, dan heb je bewijs van toezeggingen en, als ze dat afspelen, van het fragment waarop je een 'toezegging' zou hebben gedaan. Geluidskwaliteit is dan niet optimaal maar beter dan niets.
Reputatie 1
Badge
: dat pad hadden we overwogen maar dat is ons afgeraden. Juridisch kan dat worden aangevoerd door je CPS aanbieder (in dit geval voordeelregeling) als eenzijdige contractbreuk. In het geval van dit bedrijf was het niet veilig om aan te nemen dat ze niet die troef uit durven te spelen.
Reputatie 1
Badge
Dat snap ik, maar om die 27 euro wilden we niet het risico lopen. We hebben op basis van juridisch advies ook in de communicatie steeds vermeden dat we impliciet een 'overeenkomst' hebben, die hebben we inderdaad juridisch gesproken niet. Denk daarbij bij het omschrijven van de situatie en de omschrijving van je sommatie.
Reputatie 1
Badge
: laten we nu eens voor het gemak nog steeds vanuit gaan dat jullie ter goeder trouw zijn. Zelfs dan kan je toch niet anders concluderen (als je klantgericht bent) dat je manier van verkopen en de manier van communicatie bieden niet goed in het belang van je klanten werkt?

Dat als bijvoorbeeld zoveel mensen onafhankelijk van elkaar melden dat er wordt gebeld als 'onderdeel van KPN' dat misschien ook wel echt gezegd wordt tijdens het verkoop praatje? En je dat dus niet moet doen? Als zoveel mensen melden dat ze ten onrechte dachten alleen informatie te krijgen, er blijkbaar op zijn minst soms maar zeker meer dan eens een onterechte suggestie wordt gewekt in het gesprek?

Kortom: dat je zowel aan je manier van klantenwerven als aan het bieden van een goede eigen response moet werken?

Bedenk daarbij wel dat we hier statistisch gezien alleen een klein deel van uw ontevreden 'klanten' zien. De mensen die dit platform, van de concurrent nota bene, weten te vinden om iets recht te kunnen laten zitten. Vele anderen hebben dat 'geluk' niet, laten zich overdonderen of twijfelen aan zichzelf of aan wat er daadwerkelijk gebeurd is.
@KPN: lezen jullie hier mee en kunnen jullie wellicht vanuit jullie partnerschap VDR helpen met jullie commercieele vaardigheden? Wellicht trainingen delen, consultancy op dat vlak, maar dit moet toch voor jullie ook niet fijn zijn allemaal.
Reputatie 1
Badge
Dat was geen emailadres, VDR heeft het nu gecorrigeerd.
Reputatie 1
Badge
Aangezien VDR zicht richt op het MKB: melding van deze manier van klantenwerven kan door bedrijven overigens ook rechtstreeks bij VNO-NCW via prins[apenstaart]vnoncw-mkb.nl en/of (als als de feiten wijzen op fraude) via het online formulier op https://www.fraudehelpdesk.nl/fraude-melden/

(bron: http://www.mkb.nl/index.php?pageID=262 )
Reputatie 1
Badge
Inderdaad, het is het beste helemaal niets te betalen. Immers, er is geen juridische overeenkomst dus waarom zou je. Lijkt mij overigens niet dat als je betaalt, er dan juridisch wat verandert. Immers, er is dan nog steeds geen overeenkomst en in feite een vrijwillige storting.
 
Het advies (aan anderen die overwegen toch maar te betalen):
 
1. Niet doen.
2. Zou je om wat voor reden dan ook dat toch willen doen, geef duidelijk bij het overmaken van het geld aan dat het 'Onder protest' is. Dat maakt je juridische zaak een stuk sterker.
 
 
Reputatie 1
Badge
Jammer dat VDR zich niet meer durft te laten zien hier, het was voor veel slachtoffers de enige kans op contact.
Reputatie 1
Badge
Nou vdr, waar blijf je nu met je bijdehandte praat over dat je het MKB wil helpen? En 'ik kijk het even voor je na?' Het feit dat er door vdr niets meer weerlegd wordt spreekt boekdelen. Succes met alle juridsche ellende die je nu over je heen krijgt, tijd om te oogsten wat je gezaaid hebt. *grin*
Reputatie 1
Badge
Ik zou niet wachten met een juridische procedure. Waarop? Hoeveel slechter moet het nog gaan met uw bereikbaarheid voordat u dat wel doet? Mij dunkt dat u al voorbij de grens bent van wachten en het hopen op een oplossing. Acht maanden, ik heb het oprecht met u en uw bedrijf te doen.

Het wordt overigens nu echt tijd dat KPN zichtbaar VDR aanpakt.
Reputatie 1
Badge
Voordeelregeling en Belvoordeel Nederland zijn hetzelfde bedrijf. Op beide websites staat bijv. Postbus 386 als adres opgegeven. Zelfde onbetrouwbare club, andere naam en ander KvK nummer.

Mensen, let op!
Reputatie 1
Badge
Tim,

Vooral dat laatste, een speciale afdeling voor deze ellende, is heel goed nieuws want het toont aan dat het KPN ernst is om dit goed aan te pakken. Tegelijk geeft het ook aan dat het een groot en structureel probleem is. Ik hoop daarom dat deze nieuwe focus dit soort oneerlijke praktijken een halt kan toeroepen.

Bart

Reageer