Klachten Voordeelregeling.nl

  • 2 April 2015
  • 294 reacties
  • 32336 keer bekeken


Toon eerste bericht

294 reacties

Ook wij zijn slachtoffer geworden van slamming. Dit keer door belgarant.nl

Uit KvK gegegens blijkt dat Belgarant.nl gelieerd is aan Belvoordeel en Voordeelregeling.

Ze werken allemaal volgens hetzelfde principe: ongewenst je nummer gijzelen op basis van een niet bestaande overeenkomst (KPN moet meewerken aan porteren van het nummer). Daarna het slachtoffer facturen sturen, afkoopsommen laten betalen en dreigen met afsluiten. Uit wanhoop betalen bedrijven de facturen maar om in ieder geval het nummer terug te krijgen en bereikbaar te blijven.

Oorzaak ligt in het feit dat KPN wettelijk verplicht is mee te werken aan het porteren van nummers ook al houdt de nieuwe provider (zoals belgarant) zich niet aan de wet omdat ze een dergelijk verzoek indienen zonder dat ze een geldige overeenkomst hebben van de klant.

Helaas blijft dit doorgaan. Steeds weer met nieuwe trucjes, steeds weer onder een andere naam.

De oplossing zou zijn om voor porteren van het nummer ook de oude aanbieder het recht te geven een geldige overeenkomst in te zien, zodat deze pas toestemming geeft voor het porteren nadat zij zich verzekerd hebben van het bestaan van een overeenkomst.

Helaas is dat niet zo geregeld, omdat de Tweede Kamer vindt dat daarmee een extra drempel wordt opgeworpen om over te stappen en daarmee de 'monopolie' positie van KPN wordt versterkt.

Procederen tegen belgarant.nl en consorten resulteert wel in een gelijk voor de gedupeerden, maar gaat gepaard met hoge kosten en veel tijd. Bedrijven betalen vaak maar om er (snel) van af te zijn.

Al met al bloedirritante praktijken blijkens de vele klachten die op internet te vinden zijn. Er is zelfs een site die uitlegt wat slamming is en laat zien dat belgarant zich hier schuldig aan maakt. Dit kun je vinden op belgarant.com Je zou zeggen dat het de site van belgarant is, maar dat is het zeker niet gezien de informatie die er op staat.
Reputatie 3
Badge +3
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1648 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/6567#M383

Ook wij zijn slachtoffer geworden van slamming. Dit keer door belgarant.nl

Uit KvK gegegens blijkt dat Belgarant.nl gelieerd is aan Belvoordeel en Voordeelregeling.

Ze werken allemaal volgens hetzelfde principe: ongewenst je nummer gijzelen op basis van een niet bestaande overeenkomst (KPN moet meewerken aan porteren van het nummer). Daarna het slachtoffer facturen sturen, afkoopsommen laten betalen en dreigen met afsluiten. Uit wanhoop betalen bedrijven de facturen maar om in ieder geval het nummer terug te krijgen en bereikbaar te blijven.

Oorzaak ligt in het feit dat KPN wettelijk verplicht is mee te werken aan het porteren van nummers ook al houdt de nieuwe provider (zoals belgarant) zich niet aan de wet omdat ze een dergelijk verzoek indienen zonder dat ze een geldige overeenkomst hebben van de klant.

Helaas blijft dit doorgaan. Steeds weer met nieuwe trucjes, steeds weer onder een andere naam.

De oplossing zou zijn om voor porteren van het nummer ook de oude aanbieder het recht te geven een geldige overeenkomst in te zien, zodat deze pas toestemming geeft voor het porteren nadat zij zich verzekerd hebben van het bestaan van een overeenkomst.

Helaas is dat niet zo geregeld, omdat de Tweede Kamer vindt dat daarmee een extra drempel wordt opgeworpen om over te stappen en daarmee de 'monopolie' positie van KPN wordt versterkt.

Procederen tegen belgarant.nl en consorten resulteert wel in een gelijk voor de gedupeerden, maar gaat gepaard met hoge kosten en veel tijd. Bedrijven betalen vaak maar om er (snel) van af te zijn.

Al met al bloedirritante praktijken blijkens de vele klachten die op internet te vinden zijn. Er is zelfs een site die uitlegt wat slamming is en laat zien dat belgarant zich hier schuldig aan maakt. Dit kun je vinden op belgarant.com Je zou zeggen dat het de site van belgarant is, maar dat is het zeker niet gezien de informatie die er op staat.

 

Beste Luuk, 

Ik adviseer u de stappen van mijn collega Tim door te lezen. Klik https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/5814#M363 om zijn bericht te lezen.

Met vriendelijke groet,
Burhan
Als er dan toch een topic over belcentrale wordt aangemaakt en wordt toegelicht wie/wat belcentrale is, meld dan meteen dat deze partij (en gelieerde partijen als belvoordeel, belgarant.nl en voordeelregeling.nl) zich schuldig maken aan slamming: het aansmeren van zakelijke telefonie abonnementen en daarmee een ongewenste overstap forceren.

Je nummer wordt gegijzeld en alleen tegen betaling van losgeld (facturen van ongevraagde geleverde diensten en afkoopsommen) krijg je je nummer terug.

Wanstaltige praktijken waar je als gedupeerde helemaal niets aan kunt doen. Voldoende reden lijkt me om in ieder geval zoveel mogelijk mensen te informeren en te waarschuwen.

Er is een website waar ze laten zien wat belgarant.nl voor bedrijf is en wat ze doen (slamming). Bekijk maar eens belgarant.com
Tim,

Een speciale afdeling klinkt heel goed, maar heeft deze afhandeling ook de mogelijkheden om oplossend te handelen? Kan die afdeling een ongewenste overstap ongedaan maken als blijkt dat er zuiver sprake is van slamming (geen voice log, geen getekende overeenkomst, etc.).

Met andere woorden heeft de KPN (die afdeling) wettelijke mogelijkheden om een overeenkomst op te vragen bij de nieuwe aanbieder en heeft de KPN de wettelijke mogelijkheid om een herstelactie uit te voeren, ook al werkt de slammende partij niet mee?

Of heeft de afdeling meer een adviserende en/of bemiddelende rol?
Reputatie 7
Badge +11
Beste VDR, Voordeelregeling,

Bedankt voor uw reactie op het forum! Mijn complimenten voor het feit dat u deze moeite heeft genomen.

Daarnaast is het erg goed dat u opheldering geeft over de vragen van onze gebruikers.

Zolang u niet al te veel reclame maakt op het forum, ben ik erg blij met uw aanbod om vragen van klanten te willen beantwoorden. 😉
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/217 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/6581#M390https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1648 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/6567#M383Ook wij zijn slachtoffer geworden van slamming. Dit keer door belgarant.nl

Uit KvK gegegens blijkt dat Belgarant.nl gelieerd is aan Belvoordeel en Voordeelregeling.

Ze werken allemaal volgens hetzelfde principe: ongewenst je nummer gijzelen op basis van een niet bestaande overeenkomst (KPN moet meewerken aan porteren van het nummer). Daarna het slachtoffer facturen sturen, afkoopsommen laten betalen en dreigen met afsluiten. Uit wanhoop betalen bedrijven de facturen maar om in ieder geval het nummer terug te krijgen en bereikbaar te blijven.

Oorzaak ligt in het feit dat KPN wettelijk verplicht is mee te werken aan het porteren van nummers ook al houdt de nieuwe provider (zoals belgarant) zich niet aan de wet omdat ze een dergelijk verzoek indienen zonder dat ze een geldige overeenkomst hebben van de klant.

Helaas blijft dit doorgaan. Steeds weer met nieuwe trucjes, steeds weer onder een andere naam.

De oplossing zou zijn om voor porteren van het nummer ook de oude aanbieder het recht te geven een geldige overeenkomst in te zien, zodat deze pas toestemming geeft voor het porteren nadat zij zich verzekerd hebben van het bestaan van een overeenkomst.

Helaas is dat niet zo geregeld, omdat de Tweede Kamer vindt dat daarmee een extra drempel wordt opgeworpen om over te stappen en daarmee de 'monopolie' positie van KPN wordt versterkt.

Procederen tegen belgarant.nl en consorten resulteert wel in een gelijk voor de gedupeerden, maar gaat gepaard met hoge kosten en veel tijd. Bedrijven betalen vaak maar om er (snel) van af te zijn.

Al met al bloedirritante praktijken blijkens de vele klachten die op internet te vinden zijn. Er is zelfs een site die uitlegt wat slamming is en laat zien dat belgarant zich hier schuldig aan maakt. Dit kun je vinden op belgarant.com Je zou zeggen dat het de site van belgarant is, maar dat is het zeker niet gezien de informatie die er op staat.

 Beste Luuk, 

Ik adviseer u de stappen van mijn collega Tim door te lezen. Klik https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/5814#M363 om zijn bericht te lezen.

Met vriendelijke groet,
Burhan

 Ok, bedankt. Ga ik doen.
Reputatie 7
Badge +11
Beste & ,

Het is erg spijtig om te lezen dat u in deze situatie bent terecht gekomen. Vanuit KPN doe ik graag mijn best om u te helpen. Helaas heb ik geen mogelijkheid om de tot stand gekomen contract bij Voordeelregeling te ontbinden, hopelijk kunt u dat begrijpen. Ik heb uw berichten onder de aandacht gebracht bij (Voordeelregeling), ik vertrouw erop dat er contact met u wordt opgenomen om een oplossing te zoeken voor de klacht. Indien er contact met u is opgenomen lezen wij graag hoe de afhandeling van de klacht is gegaan, of ik u nog kan ondersteunen en het liefst zie ik uiteindelijk een positieve afsluiting.
Reputatie 7
Badge +11
Beste Cees,

Een partner is natuurlijk geen loze kreet, maar daarentegen betreft het een zelfstandig bedrijf waar wij geen zeggenschap over hebben. Begrijp mijn instelling niet verkeerd, ik helb u graag om de klacht opgelost te krijgen. Hiervoor is medewerking nodig van de partner.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1627 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/6791#M405https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/6651#M396 https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1648 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/6585#M392Tim,

Een speciale afdeling klinkt heel goed, maar heeft deze afhandeling ook de mogelijkheden om oplossend te handelen? Kan die afdeling een ongewenste overstap ongedaan maken als blijkt dat er zuiver sprake is van slamming (geen voice log, geen getekende overeenkomst, etc.).

Met andere woorden heeft de KPN (die afdeling) wettelijke mogelijkheden om een overeenkomst op te vragen bij de nieuwe aanbieder en heeft de KPN de wettelijke mogelijkheid om een herstelactie uit te voeren, ook al werkt de slammende partij niet mee?

Of heeft de afdeling meer een adviserende en/of bemiddelende rol?

 Beste Luuk,

De afdeling heeft zowel een adviserende rol als bemiddelende rol. De nieuwe provider is altijd verantwoordelijk voor het oplossen van de klacht. Indien de klant nog niet kenbaar is gemaakt bij de nieuwe provider, heeft deze geen kans gehad om de klacht op te lossen. In deze situaties kan een klacht nog niet direct in behandeling worden genomen. Vanuit de ACM zijn er namelijk duidelijke regels opgesteld waar ook wij (KPN) ons aan moeten houden.

KPN mag een order niet annuleren i.v.m. wet- en regelgeving. In alle gevallen dient de nieuwe provider actie te ondernemen. Zo is het porteringsproces vastgesteld door de ACM. KPN kan / mag bij een klacht, een bemiddelende rol aannemen.

https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1648 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/6612#M395Als je zoekt op internet vind je steeds meer ellende van Belgarant. Er zijn al talloze gevallen van slamming/ongewenste overstap, maar wat te denken van hun ongewenste, agressieve en brutale telefonische acquisitie?

Bekijk op wieheeftgebeld.nl maar eens de nummers 070-2060035 en 043-3040024.

Belgarant is net als Belcentrale één van de handelsnamen van zo'n fijne vage BV structuur. Belcentrale staat als partner op de website van KPN Wholesale. Hoe is het mogelijk, dat KPN Wholesale dit gedrag accepteert van een partner?

Wil KPN graag geïdentificeerd worden met de praktijken van Belgarant en Belcentrale? Spelen er soms andere belangen KPN?

 Er spelen geen andere belangen bij KPN. Wij hebben te maken en houden ons puur aan de wet- en regelgeving. Meer informatie op de website van ACM.

 ik vind dat kpn deze problematiek niet goed oppakt. Er wordt niet goed geluisterd door de medewerkers van de klantenservice, ze zijn meer gefocust op verkopen, verlengen van internet/mobiele diensten.

Vergeten dan vaak om adequaat te reageren.

 Als het wettelijk dan zo geregeld is dat KPN niets kan doen, maar daarnaast de feiten zijn dat Belcentrale/Belvoordeel/Belgarant ongewenst een overstap regelt en het nummer vervolgens gijzelt. Waarom maakt KPN zich dan niet sterk om die wijziging ongedaan te maken? De gedupeerde kan schriftelijk verklaren slachtoffer te zijn geworden van slamming/nummergijzeling. Technisch kan KPN eenvoudig een herstel doorvoeren. Waarom is dat niet geregeld? Dit soort slamming/klachten is al ruim een jaar aan de gang!

Zelfde geldt voor het feit, dat Belcentrale partner is van KPN Wholesale en daardoor feitelijk de ongewenste overstappen kan regelen. Onbegrijpelijk, want er zijn zo ontzettend veel klachten van Belcentrale (en alle gelieerde handelsnamen).

KPN verschuilt zich achter wet- en regelgeving, maar laat dan zien wat er gedaan wordt om dat de veranderen of om op een andere manier de praktijken van Belcentrale tegen te gaan.

Informeer klanten wat er wordt gedaan, laat KPN zich distancieren van Belcentrale BV, laat zien dat ACM en KPN samen de handen in één slaan!

Zolang dit niet gebeurt is het mij duidelijk dat KPN het wel prima vindt. Misschien wel goede reclame voor KPN die praktijken van Belcentrale BV. Betrouwbaarheid is relatief en als Belcentrale de onbetrouwbare partij is, dan is KPN mooi de betrouwbare partij. En KPN verdient nog steeds aan de abonnementen die via Belcentrale lopen...

Moet er eerst veel media aandacht komen of moeten er vragen gesteld worden in de Tweede Kamer voordat (zichtbare) actie wordt ondernomen?
Reputatie 7
Badge +11
Beste mvdo,

Goed om te lezen dat u de bevestiging heeft ontvangen!

VDR geeft aan dat er geen contract van toepassing is en de regeling op dagbasis beëindigd kan worden en nu ook voor u is gedaan. Ik kan mij voorstellen dat eventueel nog wel een slotfactuur voor de laatste gesprekskosten wordt verstuurd. Voor verdere vragen verwijs ik u graag door naar VDR. Ik vertrouw erop dat u geen zorgen meer hoeft te hebben over deze situatie.

Graag wil ik uiteraard bedanken voor de medewerking. 😃
Reputatie 7
Badge +11
Beste K. Chatzoudis (),

Uw bericht heb ik verplaatst naar dit topic over Voordeelregeling.

Het is zeer vervelend om te lezen dat u deze ervaring doormaakt met betrekking tot uw aansluiting. Veel van de contracten bij Voordeelregeling zijn maandelijks op te zeggen, wellicht kan u daar verder mee helpen?
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1690 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/6789#M403Geachte Allen,

Ook ik ben vorig jaar slachtoffer geworden maar laat me niet zomaar inpakken.

Ze maken zich aan alle kanten schuldig, zelf het zwaar vervalsen van bandopnames.
Hier heb ik bewijs voor aan kunnen tonen. Zojuist vandaag een email ontvangen
van hun 2e incassobureau al dat ze zich terug trekken van de zaak.
Eerst trekt DAS Rechtsbijstand zich terug en nu Flanders incasso.

Check mijn hele verhaal op de speciaal anagemaakte facebookpagina en leer er wat van.
De eerste brief die ik heb gestuurd kun je misschien ook zelf gebruiken met wat juiste
juridische benamingen.

https://www.facebook.com/stopvoordeelregeling.nl/?ref=tn_tnmn

Ik heb vernomen dat KPN zich nu ook eindelijk hierop gaat richten om hen aan te pakken.

 Kun je op die Facebookpagina ook niet noemen, dat Belcentrale BV hier achter zit en dat ook de handelsnaam Belgarant wordt gebruikt voor die malafide praktijken?
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/452 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/6817#M415Geachte allen,

Zoals eerder geschreven kunt u zich met klachten altijd wenden tot Voordeelregeling. 

Uiteraard doen wij ons uiterste best om genoemde problemen met u op te lossen.

Een email met gegevens kan naar: reactie@voordeelregeling.nl, u zult spoedig teruggebeld worden. 

Met vriendelijke groet,

Team Voordeelregeling

 , hier een beetje slijmen dat 'jullie je uiterste best doen om het op te lossen'? Zorg in de eerste plaats, dat de problemen niet door jullie zelf veroorzaakt worden.

Zal best lukken om die enkele klacht die op dit forum binnen komt naar tevredenheid op te lossen. Maar wat hebben alle andere (toekomstige) gedupeerden daar aan?

Biedt een eerlijk product aan met eerlijke voorwaarden en lever de dienst alleen uit als de klant hier bewust voor kiest. Dus geen agressieve en ongewenste telefonische acquisitie, geen vals in elkaar geknutselde overeenkomsten, geen ongewenste overstap, geen afpersing/nummergijzeling niet het trucje ook met andere handelsnamen uithalen (Belgarant bijvoorbeeld).

Tot die tijd hoop ik dat iedereen zoveel mogelijk de wanpraktijken van Belcentrale aan de kaak stelt op alle mogelijke manieren.
Reputatie 7
Badge +11
Beste ,

Ik begrijp dat u ongewild een contract heeft gekregen bij Voordeelregeling. Dat is uiteraard geen goede zaak. Voor KPN is het lastig om u hierbij te helpen. Hopelijk kan een medewerker van naar uw situatie kijken. Als het gaat om een CPS regeling dan zou deze zonder problemen opgezegd kunnen worden.
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1627 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/6815#M413

https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1648 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/6814#M412

https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1690 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/6789#M403

Geachte Allen,

Ook ik ben vorig jaar slachtoffer geworden maar laat me niet zomaar inpakken.

Ze maken zich aan alle kanten schuldig, zelf het zwaar vervalsen van bandopnames.
Hier heb ik bewijs voor aan kunnen tonen. Zojuist vandaag een email ontvangen
van hun 2e incassobureau al dat ze zich terug trekken van de zaak.
Eerst trekt DAS Rechtsbijstand zich terug en nu Flanders incasso.

Check mijn hele verhaal op de speciaal anagemaakte facebookpagina en leer er wat van.
De eerste brief die ik heb gestuurd kun je misschien ook zelf gebruiken met wat juiste
juridische benamingen.

https://www.facebook.com/stopvoordeelregeling.nl/?ref=tn_tnmn

Ik heb vernomen dat KPN zich nu ook eindelijk hierop gaat richten om hen aan te pakken.

 

Kun je op die Facebookpagina ook niet noemen, dat Belcentrale BV hier achter zit en dat ook de handelsnaam Belgarant wordt gebruikt voor die malafide praktijken?

 

Naar ons inzien zit de firma Lokker holding hier achter uit Goedereede. Makkelijk te bereiken via google.

 

Dan meteen maar helemaal duidelijk maken.

Voordeelregeling BV (met ook nog de handelsnaam belgoedkoopnederland) heeft twee bestuurders. Coomans BV en Noah BV (beide gevestigd op Westblaak 142 in Rotterdam). Coomans BV  is van de heer *****. Noah BV wordt bestuurd door Holding Lokker BV (eigendom van *****).

Belcentrale BV (met de handelsnamen Belcentrale, Belvoordeel en Belgarant) is een andere BV van de twee bestuurders Coomans BV en Noah BV.

Duidelijk dus, dat alle klachten van Voordeelregeling, Belcentrale en Belgarant voortkomen van twee bestuurders. Aangetoond dus, dat het trucje door steeds dezelfde personen wordt uitgehaald.

Hoe lang nog...?
Reputatie 7
Badge +11
Hallo Remy,

Bij UPC/Ziggo is het inderdaad helemaal niet mogelijk om gebruik te maken van Carrier Pre Select.

Het zou normaal een voordeel moeten zijn dat bij KPN deze mogelijkheid wel aanwezig is!
Beste Tim,

Kun je toelichten wat je bedoelt met 'een herstelorder inleggen' in relatie tot 'kan/mag geen orders van andere providers annuleren'? 
https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/7068#M442https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1648 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/7065#M441Beste Tim,

Kun je toelichten wat je bedoelt met 'een herstelorder inleggen' in relatie tot 'kan/mag geen orders van andere providers annuleren'? 

 Natuurlijk https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1648!
KPN kan/mag geen orders van andere providers aanpassen of annuleren. Wij kunnen alleen eigen orders invoeren. Een herstelorder is een order om de aansluiting weer terug te halen, vergelijkbaar met een nieuwe order voor een nieuwe klant.

 Ok, maar bij een herstelorder ben je dus afhankelijk van de andere provider (voordeelregeling, belgarant, etc.) of je je telefoonnummer terug krijgt?

Of krijg je je nummer altijd terug en hou je alleen nog claims van de andere provider voor de kosten van de (ongewenst  en zonder overeenkomst) geleverde diensten en een afkoopsom van de (niet bestaande) overeenkomst?

Deze laatste variant zou natuurlijk prachtig zijn als je zeker weet dat je geen geldige overeenkomst met ze hebt. In dat geval gaan zij maar lekker kosten maken (herinneringen, deurwaarder, rechtzaak, etc.).
Reputatie 7
Badge +11
  •  Dat is een zeer goede tip om na te gaan welke CPS provider ingesteld staat, bedankt!
  • https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/7071#M444Hallo https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/td-p/2245/page/27,

    Bij een geldig porteer verzoek, t.b.v. nummerbehoud, dient de andere provider altijd mee te werken om het telefoonnummer af te staan. Dit betekent dat een eventuele overeenkomst wordt opgezegd en een afkoopsom in rekening gebracht kan worden.

     KPN zal het niet mogen zeggen, maar dan is voor mij de oplossing tegen slamming duidelijk: gewoon weer een nieuwe abonnement afsluiten bij KPN (of een andere gewenste provider) met nummerbehoud mits voldaan wordt aan de twee volgende voorwaarden:

    - zeker weten dat je geen geldige overeenkomst hebt bij de slammende provider (voordeelregeling, belgarant, etc.)

    - bestand zijn tegen de incasso terreur die de slammende provider zal starten voor de kosten van de (ongewenst en zonder overeenkomst) geleverde diensten en een afkoopsom van de (niet bestaande) overeenkomst

    In mijn specifieke geval heb ik daarnaast de keuze gemaakt om totaal geen contact op te nemen met de slammende provider (belgarant in dit geval). Niet om melding te maken van 'de fout' en niet met het verzoek iets terug te draaien. Ik speel hun spelletje niet mee en laat ze dus volledig in hun eigen sop gaar koken.
    Reputatie 7
    Badge +11
    Het bericht van
  •  is verwijderd.

     
  • https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1648 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/7072#M445https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/7071#M444Hallo https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/td-p/2245/page/27,

    Bij een geldig porteer verzoek, t.b.v. nummerbehoud, dient de andere provider altijd mee te werken om het telefoonnummer af te staan. Dit betekent dat een eventuele overeenkomst wordt opgezegd en een afkoopsom in rekening gebracht kan worden.

     KPN zal het niet mogen zeggen, maar dan is voor mij de oplossing tegen slamming duidelijk: gewoon weer een nieuwe abonnement afsluiten bij KPN (of een andere gewenste provider) met nummerbehoud mits voldaan wordt aan de twee volgende voorwaarden:

    - zeker weten dat je geen geldige overeenkomst hebt bij de slammende provider (voordeelregeling, belgarant, etc.)

    - bestand zijn tegen de incasso terreur die de slammende provider zal starten voor de kosten van de (ongewenst en zonder overeenkomst) geleverde diensten en een afkoopsom van de (niet bestaande) overeenkomst

    In mijn specifieke geval heb ik daarnaast de keuze gemaakt om totaal geen contact op te nemen met de slammende provider (belgarant in dit geval). Niet om melding te maken van 'de fout' en niet met het verzoek iets terug te draaien. Ik speel hun spelletje niet mee en laat ze dus volledig in hun eigen sop gaar koken.

     Inmiddels heb ik bovenstaande oplossing uitgevoerd om af te komen van Belgarant. Gewoon weer een abonnement afgesloten bij een andere provider en Belgarant is inderdaad verplicht mee te werken aan nummerportering. We bellen nu dus weer met ons eigen nummer.

    Dit werkt dus bij alle varianten van Belgarant, Belcentrale, Voordeelregeling, etc.

    We krijgen nog wel steeds facturen en herinneringen van Belgarant, maar aangezien wij nooit iets overeen zijn gekomen laten we dat lekker gaan en reageren niet. Totdat misschien een incasso bureau ingeschakeld wordt. Dan vragen we om de overeenkomst en dan zal het incasso bureau snel afdruipen (is ook de ervaring van andere gedupeerden).
    Reputatie 7
    Badge +11
    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1196 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/4596#M307

    https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/4595#M303

    Het bericht van https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1196 is verwijderd.

     
     

    Mooi dat iedereen om hulp vraagt en als dat geboden wordt, KPN het nota bene verwijderd. Chapeau

     

    Uiteraard mag u pro-actief andere gebruikers helpen. Uw aanbod op deze manier was oneerlijk tegenover 
  • .
  • https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1879 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/8128#M470https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/227 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/7833#M462https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1879 schreef op https:///t5/De-Lobby/Klachten-Voordeelregeling-nl/m-p/7825#M460Op 26 april 2016 benaderd door Belgarant. Technisch zou alles hetzelfde blijven, alleen 15% korting op ISDN abonnement. Wij hebben er twee.

    Helaas pas dit weekend op internet gaan zoeken en enorm geschrokken. Heb gisteren een e-mail gestuurd om de telefonisch order te annuleren, maar kreeg als antwoord dat het pas over 5 dagen in het systeem staat. Ook telefonisch en dan zeggen ze over 2 dagen terugbellen.

    Vandaag een aangetekende brief gestuurd. Ik hoop dat het lukt.

    Vanmorgen ook naar KPN 0800-0403 gebeld, maar daar weten ze van niets. Op mijnkpn staat nl. dat het contract per 21 april 2016 (dus 5 dagen vóór het telefoongesprek) is beëindigd.

    Op dit forum lees ik over een speciaal team bij KPN, maar hoe kan ik deze benaderen.

    Help!!

     Beste https:///t5/user/viewprofilepage/user-id/1879, aangezien uw order nog in de voorbereidende fase zit en u nog binnen annuleringstermijn bent, kunt u de order annuleren bij de provider. De provider is verplicht om u te helpen bij dit verzoek.

     Ondanks een telefonische toezegging dat Belgarant de zgn. order geannuleerd heeft (dit zouden ze schriftelijk bevestigen, maar niet gekregen), krijg ik vandaag een brief van KPN d.d. 31-5-16 dat voor 1 van de 2 ISDN-telefoniepakketten het contract is opgezegd per 31-5-16 en overgenomen door Belgarant. 

    Weer gebeld met Belgarant en gemaild en ze hebben nu een herstelorder gemaakt om ons terug te zetten naar KPN, maar dit duurt 15 werkdagen!!!

    Ook bij KPN gereclameerd, want op 10-5-16 kreeg ik van KPN het volgende bericht: 

    "Zonder uw toestemming kan belgarant de nummers niet overnemen. Wat ik vanuit hier kan  zien is dat de nummers op dit moment gewoon nog bij KPN actief zijn.

    In verdere processen van BelGarant kan ik helaas niks inzien. Daar zult u zelf met Belgarant contact over moeten opnemen.

    Als belgarant alsnog een porteringsverzoek indiend dan zult u hiervan bericht krijgen van ons."

    Ja ik krijg bericht van KPN, maar niet dat er een porteringsverzoek is ingediend, nee dat het contract al is overgenomen!!

     Belgarant is de grootste boosdoener, omdat ze gewoon maling hebben aan de regels en klantvriendelijkheid. KPN heeft gezegd dat 'belgarant zonder toestemming geen nummers over kan nemen'? Dat is onjuist, ze mogen het niet, maar kunnen het wel. En ze doen het dus ook gewoon.

    KPN is wat mij betreft ook laks. Ze verschuilen zich achter de regels die zijn opgesteld om de (voormalige) monopoly positie van KPN te doorbreken door overstappen eenvoudig te maken, maar als blijkt dit hier in de praktijk veel misbruik van gemaakt wordt (door Belgarant en andere (zuster-)bedrijven) zou je zeggen dat KPN hier actief iets aan moet doen. Dat gebeurt blijkbaar niet, anders hadden we dat ergens wel vernomen. Bijvoorbeeld op dit forum zou hier iets over gezegd kunnen worden.

    KPN heeft feitelijk ook weinig belang bij het oplossen van dit probleem: ze verdienen nog steeds aan bellen omdat ze betaald krijgen voor het beschikbaar stellen van het netwerk (ze verdienen alleen niet meer aan belkosten) en al het gerommel van Belgarant zorgt er voor dat KPN in stand blijft als de partij die kwaliteit levert.

    Gewoon de instructie zo veel mogelijk bekend maken:

    - Heb je niet ingestemd met het afnemen van een dienst van Belgarant (of vergelijkbaar bedrijf), dus is er geen overeenkomst, kun je eenvoudig terug naar je vorige leverancier (of een ander) door daar weer een abonnement af te sluiten. KPN porteert je nummer(s) weer terug en Belgarant kan daar op haar beurt niets tegen doen. Persoonlijk zou ik Belgarant hier niet over informeren. Laat ze maar lekker kosten maken. Natuurlijk alleen doen als je zeker weet dat je geen overeenkomst ben aangegaan.

    - Heb je ingestemd met een dienst van Belgarant (of vergelijkbaar bedrijf) en je bent niet tevreden, heb je een probleem om alles goed af te ronden... Weinig aan te doen, volgende keer beter opletten.
  • , wij hebben een vergelijkbare situatie als
  • . Onze secretaresse is per e-mail benaderd met een verkoopmail over nieuwe telefoontoestellen waarin in een alinea verstopt stond dat de voorwaarden zijn gewijzigd. Dit betrof echter niet een wijziging van de voorwaarden, maar het omzetten van iets vrijblijvends naar een contract voor 2 jaar. Bovendien is zonder dat wij daar toestemming voor hebben gegeven ons contract opgezegd bij Telfort en overgegaan naar VDR. Dit alles blijkt nu een paar maanden later, nu wij een andere telefooncentrale willen aanschaffen en ik het contract met Telfort wilde opzeggen (wat er dus niet blijkt te zijn). En "opzegging" bij VDR niet mogelijk blijkt tot 27-10-2017. Echt ongelofelijk, dat een bedrijf je zo als klant wil binnenhalen en wilt binden. Onze secretaresse is niet eens gemachtigd om abonnementen aan te gaan namens ons en daarnaast zou zij dit ook nooit doen als zij het idee had gehad dat ze dit aan zou gaan.

  • , hoe lossen we dit op een nette manier op?
  • Reageer